Buitenlanders

Pas ergens op dag vijf realiseer ik me dat ik nog geen enkele migrant, nee, asielzoeker, nee, moslim gezien heb. “Ik zie hier geen buitenlanders”, zeg ik tegen echtgenoot, me even niet realiserend dat ik er zelf een ben samen met de vele Fransen, Belgen, Zweden en Japanners om ons heen. “Zwitserland zit potdicht”, zegt hij. Hij weet zulke dingen. Ik moet altijd eerst even googelen. En vervolgens slikken van wat ik aan domheid tegen kom:

Zo ontmoedigen de Zwitsers de toestroom van asielzoekers

Standard

Leave a Reply

