Vergezicht

P1090625 P1090563

Wie zich laat leiden door angst is niet meer vrij. In de bergen wordt dat levendig geillustreerd door wielrenners die bij een afdaling plots ‘valangst’ ervaren. Ze focussen zich op het vermijden van een val en verliezen zo snelheid en tijd. Angst beweegt zich sneller dan vertrouwen. En: het is een besmettelijke ziekte.

Boven in de bergen is alles opeens relatief. Je kunt zo ver kijken. Wie heeft die hopen rots daar neergesmeten? Welke krachten waren er nodig om de bergen tot deze hoogte op te tillen?

Ik realiseer me dat ik uit die vriendelijke veilige tuin die Zwitserland is weer terug ga naar mijn eigen veilige plekje thuis. Dat het tijd wordt dat ik de werkelijkheid onder ogen zie zoals deze zich voordoet. Dat de toekomst zich ver ver voor mij uitstrekt, ver voorbij mijn eigen kleine leventje.

Standard

Leave a Reply

